Selamat Datang

Informasi Ikan Tembakul

Pernahkah anda mendengar atau melihat Ikan Tembakul?Ikan Belacak atau juga dikenali sebagai Ikan Tembakul atau Ikan Belodok, merupakan ahli sub keluarga Oxudercinae (suku: Periophthalmini), dalam keluarga Gobiidae (Gobies).

Ikan belacak merupakan ikan afimbia, disesuaikan secara unik bagi habitat muara pasang surut, berbeza dengan kebanyakan ikan di habitat sedemikian, yang hidup dengan air surut dengan bersembunyi di bawah rumput laut basah atau dalam kolam pasang surut.

Ikan Tembakul


Ikan belacak agak aktif semasa di luar air, makan dan berinteraksi sesama sendiri, contohnya mempertahankan kawasan mereka.

Ikan Belacak hanya terdapat di kawasan tropika dan separa tropika, termasuk keseluruhan Lautan Hindi-Pasifik dan Lautan Atlantik di persisiran Afrika.

Jika anda menganggap ikan ini hidup di air lebih lama, ternyata dia menghabiskan hampir seluruh waktunya berada di daratan, sekitar 90 persen dia menggunakan waktunya berada di daratan, dengan menghabiskan waktu yang banyak ini

Ikan ini biasanya suka menggali lubang di lumpur-lumpur lembab, yang biasanya dia akan bersembunyi disini ketika air pasang datang, mungkin salah satunya dia melubangi hal tersebut untuk tidak terbawa arus air pasang, serta melindungi dirinya dari serangan.
\

Ikan Tembakul Dan Perubatan

 

DENGAN MENGUNAKAN MINYAK LINTAH TEMBAKUL INSYAALLAH DAPAT MEMBANTU KAUM LELAKI DENGAN SENJATA KEMBALI TAJAM.. AKAN MENGEMBALIKAN KEHORMATAN SUAMI ISTERI, INSYAALLAH DENGAN IZIN ALLAH SWT..


  • Ramuan 100% Herba Resepi Pusaka Tua
  • Ekstrak Lintah,Ekstrak Ikan Tembakul,Dhob,Minyak Kelapa & Herba Terpilih
  • Di Proses Secara Tradisional Sejak Tahun 1990 Oleh Tukang Urut Zakar
  • TANPA BAHAN PENGAWET! TANPA BAHAN KIMIA!
  • Bauan Aromaterapi
  • Minyak Ini Bertindak Secara Semulajadi

 

HARGA MINYAK LINTAH TEMBAKUL:
1 Botol 30ML
RM 35.00 SM
RM 37.00 SS
Tempahan Dan Pertanyaan :
017-9883208

http://herbaalam4u.blogspot.com/p/blog-page_24.html

0 Komentar untuk "Informasi Ikan Tembakul"

Hadis Pilihan

Popular Posts

Kopi Tunjuk Langit Plus

 
Copyright © 2014 Produk Herba Alam - All Rights Reserved
Template By Catatan info